Od 1 lipca zaczęła obowiązywać zmiana przepisów prowadzająca elektroniczny system KRS. Obecnie wnioski składane do Krajowego Rejestru Sądowego mogą posiadać wyłącznie formę elektroniczną (brak możliwości składania papierowych wniosków). Złożenia wniosków oraz dokumentów dokonuje się za pośrednictwem systemu teleinformatycznego udostępnionego przez Ministerstwo Sprawiedliwości na Portalu Rejestrów Sądowych (PRS).
Istotnie należy zaznaczyć, że składanie wniosków do KRS za pomocą PRS wymaga posiadania podpisu elektronicznego, profilu zaufanego lub podpisu osobistego.
Składanie wniosków do KRS za pomocą PRS po zmianach:
- Założenie konta w portalu PRS
- Wypełnienie wniosku
- Dodanie ewentualnych załączników
- Dokonanie opłaty wniosków
- Doręczenie pism za pośrednictwem portalu PRS.
Wprowadzone zmiany w zakresie działania Krajowego Rejestru Sądowego mają na celu przyspieszenie postępowań rejestrowych.