Aktualizacja danych członków rady nadzorczej w KRS – jak dopełnić formalności aktualizacyjnych?
W przypadku pojawienia się zmian w zakresie członków rady nadzorczej spółki należy dokonać odpowiedniej aktualizacji danych w Krajowym Rejestrze Sądowym. Niedopełnienie tego obowiązku może spowodować poważne problemy zarówno dla przedsiębiorcy jak również spółki. Z tego powodu zalecamy przeprowadzenie procedury aktualizacji danych członków rady nadzorczej od razu po wystąpieniu zmian.
Aktualizacja danych członków rady nadzorczej w KRS
Termin:
Aktualizacja danych członków rady nadzorczej powinna zostać przeprowadzona w terminie 7 dni od momentu wystąpienia zmian.
Formularze:
W celu aktualizacji należy złożyć formularz KRS-Z3 wraz z wymaganymi załącznikami:
- dokument będący podstawą odwołania dotychczasowego członka Rady Nadzorczej,
- dokument, na mocy którego powołano nowego członka Rady Nadzorczej,
- dowód uiszczenia należnych opłat,
- notarialnie poświadczony wzór podpisu członka Rady Nadzorczej,
- dokument wskazujący dane osobowe członka Rady Nadzorczej.
Obecnie aktualizacja danych w KRS odbywa się wyłącznie za pomocą systemów elektronicznych.
Elektroniczna aktualizacja danych obliguje do posiadania podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego.
Jak zmienić nazwisko członka zarządu – zachęcamy do lektury poprzedniego wpisu!