Spółka w likwidacji – czy składa sprawozdanie finansowe do KRS?
Likwidacja spółki to proces formalny, który wiąże się z rozwiązaniem spółki i rozliczeniem jej zobowiązań. W trakcie likwidacji spółki, wiele firm zadaje sobie pytanie, czy nadal muszą składać sprawozdania finansowe do Krajowego Rejestru Sądowego (KRS). Odpowiedź brzmi: tak, spółka w likwidacji musi składać sprawozdania finansowe do KRS.
Zgodnie z przepisami ustawy o rachunkowości, spółka w likwidacji musi prowadzić pełną dokumentację księgową oraz sporządzać sprawozdania finansowe za każdy rok obrotowy, tak samo jak spółka funkcjonująca. Sprawozdania finansowe muszą być składane w KRS, zgodnie z terminami określonymi w ustawie.
Jak sporządzić sprawozdanie finansowe spółki w likwidacji?
Przy składaniu sprawozdań finansowych w KRS, spółka w likwidacji powinna stosować przepisy dotyczące sporządzania sprawozdań finansowych, takie same jak w przypadku spółki funkcjonującej. Oznacza to, że sprawozdania finansowe muszą być sporządzone zgodnie z zasadami rachunkowości i zawierać odpowiednie informacje, takie jak bilans, rachunek zysków i strat oraz informacje dodatkowe.
Kiedy spółka w likwidacji zakończy proces rozliczeń i zamknięcia działalności, należy złożyć wniosek o wykreślenie spółki z KRS. Wniosek taki musi być poparty m.in. ostatnim sprawozdaniem finansowym, a KRS dokonuje jego weryfikacji i wykreśla spółkę z rejestru.
Podsumowanie
Spółka w likwidacji musi składać sprawozdania finansowe do KRS tak samo jak spółka funkcjonująca. Sprawozdania finansowe muszą być sporządzone zgodnie z zasadami rachunkowości i zawierać odpowiednie informacje. Po zakończeniu procesu likwidacji, spółka musi złożyć wniosek o wykreślenie z KRS, poparty m.in. ostatnim sprawozdaniem finansowym. Warto zwrócić uwagę, że nieskładanie sprawozdań finansowych w KRS w czasie likwidacji spółki, może skutkować nałożeniem sankcji finansowych na spółkę oraz jej zarząd.
Sprawdź również inne nasze wpisy:
Jak odczytać e-sprawozdanie finansowe xml?
Szybka zmiana kodów PKD spółki w KRS